Projektfinansiering
Vid löpande beställningar av utrustning då gärna i förbindelse med ett projekt, kan Lease Partner hjälpa dig att minimera hantering,administration och kostnader genom att skapa ett ramavtal (projektfinansiering). Den största fördelen med ett
ramavtal är att pris,villkor och avtalsundertecknandet sker vid ett tillfälle. Därefter effektiviseras hela processen genom
minimal hantering och administration.
Fördelar
- Endast fyra fakturor per år
- Betala bara för den använda krediten
- Förbättrad kredittid och cashflow
- Enkel budgetering med fasta månadskostnader
- Ingen belastning av eget kapital – bibehållen likviditet och soliditet
Möligheter
- 100 % finansiering
- Kundanpassade lösningar
- Byte och kompletterande av ytterligare utrustning som följer den tekniska utvecklingen.
Så här fungerar det
- Ramavtal tecknas – limit sätts över ett år.
- Första inköpsperioden - Ni beställer löpande – alla beställningar samlas upp i ramavtalet – ingen fakturering.
Upphandlingsränta från leveransdatum till slutdatum.
- Inköpsperiodens inköp samlas upp –en sammanställning över vad som beställts skickas till ditt företag.
- Uppstart av finansieringsavtal och ditt företag får första fakturan.
Lease Partner Inventarieregister ger er 100% kontroll över era hyr- och leasingavtal vilket ger betydande administrativa och kostnadsbesparingar.